tiistai 13. tammikuuta 2015

Kuustoista

Huomenna soittaa herätyskello 3.30 ja lähden kohti lentokenttää kohteena Lissabon! Vähän jännittää, että heräänkö tai nukunko ollenkaan. Yks tentti enää jäljellä, ja sitten onkin aika kääntää pää loma-moodille ja sen jälkeen Suomi-moodille.
Vähän mietteitä vuoden ekoilta viikoilta :)

Keskiviikko 31.12.
Vuoden vihoviimenen päivä. Tää vuosi on ollut kyllä aika spesiaali. En olis vuosi sitten osannut odottaa mitään tällästä tulevaks. Tää on ollut aikamoinen itsetutkiskelun vuosi, ja matkaan on mahtunut niin paljon kaikkea ihanaa ja mullistavaa, ja samalla oon joutunut kattoon itteeni silmästä silmään haasteita kohdatessa. Helppoo ei oo aina ollut, mutta se on tullut taas todistettua että ne suurimmat haasteet kasvattaa eniten ja pistää miettiin maailmaa taas vähän eri kantilta. Päällimmäisenä mielessä on tietysti tää vaihtoaika. Neljä kuukautta on samaan aikaan niin lyhyt aika, mutta samalla niin pitkä. Paljon on ehtinyt tapahtuun niin pään sisällä kun ulkomaailmassakin. Välillä tuntuu, että tällä hetkellä ajatukset on paljon sekavammat ja epävarmemmat, kun mitä ne ennen Barcelonaan tuloo oli, mutta samalla oon saanut myös kaivattua rohkeutta ja itsevarmuutta kohdata niitä ajatuksia ja lähtee toteuttaan niitä.

Oon vuoden aikana saanut hirveesti uusia kokemuksia ja päässyt näkeen maailmaa ihan eri tavalla kun ennen. Ystävät ja perhe on ollut iso osa tarinaa ja oon suunnattoman onnellinen, että oon saanut pitää vierelläni niin upeita ihmisiä! ♡ Kolikoilla on aina kääntöpuolensa, ja tietenkään ei oo tullut niiltäkään vältyttyä. On tullut itkettyä syystä tai ei enemmän kun laki sallii, ja tälläkin hetkellä on vaikee pidätellä kyyneleitä, kun mietin missä mun pikkuset kissat menee juuri nyt. Mulla on niitä on ihan järjetön ikävä, enkä tiedä helpottaako se ikinä.

Enää kuukausi aikaa Barcelonassa oloo, ja sit pitäis palata takasin sorvin ääreen. Mielenkiinnolla odotan, mitä tuleva vuosi tuo tullessaan! En osaa onneks ennustaa tulevaisuutta, mutta uskon että ens vuodesta tulee ihan mieletön vuosi ja se tuo varmasti mukanaan mukavia yllätyksiä!

*          *          *

Mun puhelin oli edellisenä iltana sammunut yhtäkkiä, eikä vieläkään näkynyt mitään elonmerkkejä, vaikka olin kaikkia nappeja painanut ja pitänyt akkua irti ja välillä lataillut. Toi puhelin on tehnyt ennenkin semmosta, että se sammuilee ilman mitään syytä, mutta yleensä menee päälle parin tunnin sisään tai sillon, kun ottaa akun pois ja laittaa takas. Lähdin sitten päivällä kyseleen Vodafonen liikkeestä, että osaisko ne auttaa. Ajattelin että ostan uuden puhelimen, jos nekään ei saa tota toimiin. Ne koitti ettiä sopivaa akkua, mutta just toi malli puuttu. Se oli myös niin pieni liike, ettei ollut oikein mitään puhelimia, mitä olisin halunnut. Olin miettinyt uusimman Lumian ostamista, kun olin kyllästynyt Samsungiin, ja Sony tuntu oudolta ja i-laitteita en halua periaatteen vuoks :D Ne tarjos mulle jotain ikivanhaa Lumiaa, mutta kieltäydyin ja lähdin ettiin isompaa liikettä, johon toi myyjä mut ohjas. En kuitenkaan etsiskelyistä huolimatta koskaan sitä löytänyt, mutta veikkaan että se oli kiinni siestan aikana, ja en sitä sen takia nähnyt. 

Mulla oli ihan hirveen kiukkunen ja turhautunut olo, kun en saanut puhelinta kuntoon. Olin vähän kauhuissani, että joutuisinko meneen viettään uutta vuotta Barcelonan keskustaan ilman puhelinta, että en sais ketään kiinni ja lisäks olin vielä sopinut että voitais yhden kaverin kanssa nähdä, kun niillä oli jotkut bileet. Annica-enkeli pelasti mut kuitenkin taas tuskistani, kun se kerto että Johanilla on työpuhelin mukana, ja saisin sen lainaan kunnes ostan uuden puhelimen. Se kuulemma toimii muuten hyvin, mutta näyttö on säpäleinä. Sain taas katon henkisen maailmani päälle. Tuli siinä vähän mietittyä, että kauheeta miten kiintynyt ja riippuvainen sitä onkaan kännykästä. Tuli niin orpo ja avuto olo ilman sitä! 

Annica hoputteli mua koko illan, kun olin niin hidas valmistautuun. Vihdoin joskus seiskan aikaan pääsin lähteen, ja menin Annican ja Johanin luo. Kaikki muut vaihtarit oli jossain reissussa tai kotimaassaan, joten oltiin ihan kolmistaan koko ilta. Johan kokkaili meille illallista, ja se oli jotain niin suussasulavaa! En edes tiedä mitä alkuruoka oli, mutta jotain hyvää merenelävää :D Pääruuaks oli pestomarinoitua tonnikalaa ja chili-valkosipuli-pinaattipedillä. Se oli mun eka kerta, kun maistoin tuoretta tonnikalaa ja oli kyllä hyvää! Täytyy joskus kokeilla kotonakin tehdä. Juotiin koko ilta viiniä ja kuoharia, kuunneltiin musiikkia ja juteltiin. Aika lensi kuin siivillä, ja jossain vaiheessa tajuttiin että kello on jo melkein 23 illalla ja meidän oli tosiaan tarkotus mennä kattoon ilotulituksia Barcelonaan ja siitä viä baariin! Lähdettiin äkkiä käveleen juna-asemalle, mutta eihän siellä mitään junia enää mennyt. Mietittiin että kävelläänkö toiselle asemalle, josta menee junia myöhempään, vai otetaanko taksi. Lähdettiin jo käveleen asemalle päin, kunnes tajuttiin, että kello on jo niin paljon että me istuttais junassa siihen aikaan, kun ilotulitukset olis. Päätettiin sitten, että jäädään vaan Terrassaan ja säästetään rahamme. Clubille meno olis nimittäin maksanut 40-60e, joten olis tullut aika tyyriiks. Tai siihen olis sit saanut muutaman drinkin ja jotain muuta mukavaa, mutta on se silti aika paljon pelkästä clubista. Ne olis ollut muutenkin niin tupaten täynnä ihmisiä, että mua olis vaan alkanut ahdistaan ja olisin halunnut heti kotiin :D 

Jäätiin Terrassan keskustan aukiolle ootteleen kellon lyömää ja sieltähän se kohta tulikin. Oltiin aateltu, että aukiolla olis vähän enemmänkin ihmisiä, mutta joko kaikki vietti iltaa kotonaan tai Barcelonassa, sillä siellä oli vaan alle 10 ihmistä meidän lisäks. Kilisteltiin skumpat muovimukeista ja taidettiin aika äänekkäästi toivottaa hyvät uudet vuodet. Sit lähdettiin käveleen kämpälle päin ja matkalla käytiin vielä yhdessä baarissa juomassa kokonainen skumppapullo ja syötiin samalla vähän karkkia. Loppuilta meni mukavasti, vaikka muisti onkin vähän kadonnut. Ehkä tuli vähän liikaa viiniä kiskottua! Laulettiin paljon, vaikka molemmat neidit vanno ettei ikinä laula edes kännissä :D Mulla oli tunteet vähän pinnassa, ja aloin jossain kohtaa itkusteleen. Annica koitti mua lohdutella, ja jossain kohtaa sitten luovutettiin ja mentiin nukkuun. Sain jäädä sinne sohvalle yöks, kun olin ehkä vähän huonossa kunnossa kävelläkseni kotiin asti. 

Torstai 1.1.
Hyi hitto mikä olo oli heti aamusta. Heräsin joskus ysin aikaan ja kävin juomassa, mutta jatkoin vielä monta tuntia unta. Kun noustiin joskus kahden aikaan, niin menin ekana oksentaan kun tuli niin paha olo. Ajattelin että aamupala helpottais, kun mulla oli niin heikko ja nälkänen olo, mutta hetihän sekin tuli ylös :/ Keräilin jostain voimia ja lähdin kohti kotia. Kävely raikkaassa ilmassa autto vähän, mutta kotona se taas paheni, ja meni monta tuntia ennen kun pystyin kunnolla syömään. Vasta illalla aloin tunteen olevani elävien kirjoissa. "En enää ikinä ryyppää!"

Perjantai 2.1.
Lähdin iltapäivällä kierteleen Terrassaa tavotteena löytää puhelinkauppoja. Olin netistä kattonut vähän etukäteen, että missä niitä olis. Ilmeisesti mulla oli taas niin huono suuntavaisto tahi kartanlukutaito, enkä löytänyt yhtäkään aukiolevaa paikkaa tunnin kiertelyn jälkeenkään. No, sai ainakin hyvän lenkin ja näki ihan uusia kulmia! Jalat oli ihan poikki kun vihdoin pääsin juna-asemalle, josta hyppäsin Barcelonan junaan. Barcelonassa olin viiden maissa ja suuntasin heti kohti El Corte Inglesiä kun olin kuullut että siä on iso valikoima elektroniikkaa. Menin ylimpään kerrokseen ja kiertelin siinä hetken puhelimien ympärillä. Pyörittelin käsissäni paria Sonya ja Samsungia, mut sit mun silmäni osu isoon Nokia-kylttiin. Niillä ei kuitenkaan ollut sielä sitä mun kaipaamaa uusinta mallia, joten lähdin pettyneenä pois kohti seuraavaa kauppaa. Olin googletellut taas valmiiks ja kattonut liikkeen, jossa myydään just noita puhelimia, mutta kun pääsin liikkeeseen niin se osoittautukin ihan pikkuliikkeeks jossa oli vaan pari puhelinta ja kauhee jono asiakkaita. Tietenkin niillä oli vaan netissä näkyvillä paremmat vaihtoehdot.

Turhautuneena kävelin viä pariin pikkukauppaan kyseleen, mutta ei kukaan osannut auttaa. Sit menin takas El Corte Inglesiin ja kysyin josko niillä olis akkuja tohon mun vanhaan romuun. Kokeiltiin uutta akkua, mutta ei tohon silti tullut mitään eloo. Pyörin ahdistuneena siellä puhelimien ja ihmislaumojen keskellä ja koitin miettiä mitä tehä. Hetken pähkäiltyäni nappasin mukaani Samsung Galaxy S5 Minin kun se tuntu hyvältä ja oli viä hyvä tarjous. 

Siitä kävelin äkkiä kahvilaan syömään sämpylän, kun tajusin että mun kiukkufiilis johtuu ihan varmaan nälästä. Ja ruuallahan se lähti ja olin jo ihan onneni kukkuloilla kun lähdin seiskan aikaan takas kotiin. 

Illalla menin viä Annicalle, kun ne ehdotti et mentäis pelaileen bilistä. Menin sinne yhentoista aikaan avatun viinipullon ja Fazerin salmiakki-suklaalevyn kanssa. Siä oltiin ihan haltioissaan suklaasta, Annica kun on yhtä kova salmiakkifani kun määkin. Ilta vierähtikin nopeesti eikä menty edes sinne baariin vaikka piti. Juteltiin ja kuunneltiin musiikkia koko ilta ja vasta seiskan aikaan aamulla sain peppuni irti penkistä ja lähdin kotiin! 

Lauantai 3.1.
Lauantaina olikin ihan rokulipäivä ja makasin vaan sängyssä leffoja kattelemassa koko päivän.

Sunnuntai 4.1.
Sunnuntaista jo viimeks vähän avauduin. Ei ollut mikään maailman paras päivä, mutta pitäähän huonojakin päiviä olla. Aika pian kun olin saanut blogipostauksen julkaistua, olo oli jo suht normaali. Illalla innostuin katteleen lentoja Eurooppaan ja vähän hotellejakin!
Illalla koin pienen järkytyksen, tai ei se niin järkytys ollu kun on tapahtunut pari kertaa ennenkin. Menin suihkuun, ja sieltä ei tullut kun kylmää ja ihan haaleeta vettä. Odottelin siinä aikani että jos alkais tuleen edes lämmintä vettä, mutta sitten keräsin rohkeuteni ja sukelsin hyiseen veteen. Oli ihan pakko, kun olin just vaihtanut puhtaat lakanat ja viime suihkusta oli jo aikaa :D Ainakin heräsin ja piristyin! Mutta tuli kyllä vähän ikävä Suomen kuumia suihkuja!! Täällä ei oo tosiaan kuumakuuma vesi toiminut pariin viikkoon, tulee vaan tommosta lämmintä. Mutta nyt meni jo melkein kylmän puolelle, hrrr.

Maanantai 5.1. 
Koska en edellisenä päivänä saanut oikein mitään tehtyä, alotin maanantain kirjottamalla jäätävä pitkän to do -listan ja lähdin sitä sit purkaan. Neljä tuntia meni, että sain kommentoitua talouskurssin projektin keskustelufoorumille. Siellä piti esittää kysymyksiä toisten esitelmiä ja vastailla meille esitettyihin kysymyksiin. Sit aloin tekeen enkun kurssin esitelmää, joka ei kauheen pitkälle edennyt. 

Aloin siinä välissä taas katteleen lentoja ja klikkasin liput ja majoituksen ostoskoriin. Ens viikolla Lissaboniin viideks päiväks! :) samalla etin mulle ja Miialla majoitusta loppuajalle Barcelonaan, ja löytyikin oikein mukiinmeneviä vaihtoehtoja mutta ei viä mitään varattu. Huomasin tosiaan tänään ihan yllätyksenä että kela oli muistanut mua opintolainalla, niin piti heti vähän tuhlata :D 

Tiistai 6.1.
Nukuin yöni jostain syystä erittäin huonosti ja en meinannut millään saada unen päästä kiinni. Kuuntelin ties miten monta ASMR-rentoutusvideoo, jotka on mun heikkouteni ja yleensä nukahdan ensimmäisen viiden minuutin kattomisen jälkeen, mutta nyt ne ei tehonnut yhtään! Kai mua jännitti, että kohta pitäis kääntää taas rytmi normaaliksi, kun oon sen saanut hyvin käännettyä nurinkurin tässä kolmen viikon loman aikana. En mitenkään ymmärrä miten saan itseni ylös torstaina, kun pitäis herätä kukonlaulun aikaan tekeen Henkilöstöjohtaminen lopputenttiä! Herääminen on ollut kyllä niin vaikeeta. Latasin eilen uusia soittoääniä ja samalla vaihdoin herätyskello äänekäs Hakua Matata ja seuraava herätys oli Madagaskarin I like to move it :D olis luullut että noilla lemppareilla saa ittensä ylös, mutta ei! Nukkua porskutin viä muutaman tunnin... Eikä ees aurinko auttanut vaikka Annican vinkistä oon koittanut nukkua verhot auki, niin vois herätä auringon valoon. Ei toiminut :D 

Koitin koko päivän lueskella tentteihin, mutta keskittyminen oli luokkaa nolla. Tein sataa asiaa taas yhtaikaa, ja ainoo asia mihin sain päivän aikana keskitettyä ajatukseni pidemmäksi aikaa oli asuntojen kattelu. Kaikki muu oli suurta tuskaa. 

Keskiviikko 7.1. 
Olin laittanut herätyskellon soimaan 7.00, koska oli pakko vähän harjotella ylösnousemista ennen ekaa lopputenttiä. Ihme tapahtu ja sain kangettua itteni ylös sängystä heti! Innostuin niin tästä saavutuksesta, että tein jopa pienen aamujoogan, jonka edellisenä päivänä olin löytänyt youtubesta :D Oon joogaillut sillä samalla ohjeella ennenkin, ja hyvin muistin liikkeet ulkomuistista, mutta liikkuvuus on kyllä pikkasen huonontunut niistä ajoista!! Oon ihan rautakanki nykyään kun en oo yhtään liikkunut. Ilmottauduin myös joogatunneille, kun Hanna alko puhuun että ne meinaa Outin kanssa mennä. Se oli kuitenkin jo täynnä, mutta pidetään peukkuja että pääsisin varasijalta mukaan. Jos sais vaikka ittensä taas vähän parempaan kondikseen joskus!

Otin aamulla myös piiitkän suihkun, kun tuli pitkästä aikaa oikein kuumaa vettä. Täällä on varmaan joskus joulukuun alussa tullut viimeks kuumaa vettä, nyt se on ollut ihan haileeta. Aloin lueskelin tenttiin, mutta ihmeellisesti taas oli keskittymiskyky jossain ihan muissa maissa. Täytyis varmaan alottaa meditoiminenkin, jos sais vähän tota pääkoppaa hallintaan! Se käy niin ylikierroksilla koko ajan.

Kävin päivällä pienellä happihyppelyllä kaupungilla, kun tuntu että tarvin vähän raitista ilmaa. Kävin samalla muutamassa kaupassa, ja olis niin kutkutellut ostaa vaikka mitä alennusmyynneistä, mutta pysyin tiukkana. Mukaan tarttui kuitenkin farkut ja pari laukkua, joita oon kaikkia jo pitkään miettinyt ostavani. Kaikki yhteensä noin 40e, joten tuli hyvät alet! Mun lempparihousuista irtosi vyönlenkki, kun vähän turhan vauhdikkaasti kiskoin ne jalkaani. Olin aatellu ostavani neulaa ja lankaa, mutta kävihän se näinkin :D Mulla ei oo aikoihin ollut farkkujen värisiä farkkuja, joten ihan kivaa vaihtelua muutenkin. 

Kotona koitin päntätä koko illan ja söin vähän turkkareita siinä lomassa, nams ♡




Torstai 8.1.
Eka koulupäivä joululoman jälkeen. Heräsin ihan ajallaan ja päätin jatkaa hyvää kaksi päivää kestänyttä aamujooga-rutiinia ja heräsin jopa sen takia 10 minuuttia aikasemmin kun olis tarvinnut! Hyvä mää. 

Oli mukava nähdä pitkästä aikaa kaikkia koulukavereita ja vaihtaa joulun kuulumiset. Ja ah, olin niin kaivannut meidän kahvion herkullista maitokahvia ja kovaksi kuivunutta jamon-sämpylää ♡ 

Tentissä oli kaks case-tehtävää ja molemmissa muutama kysymys. Osasin mielestäni ihan hyvin vastailla, vaikka toka kysymys tuottikin vähän vaikeuksia ymmärtää, mitä siinä haettiin takaa. Kysyin jopa opettajalta tarkennusta (se on ihan normaalia täällä pyytää apua varsinkin enkun kielisillä kursseilla kielen takia) mutta en siitä huolimatta ihan hiffannut. Läpi meni kuitenkin heittämällä ja varmaan tulee ihan hyvä numerokin. Nyt saa sit alkaa jännittään taloushallinnon tenttiä, josta oon niin ulapalla että meinasin jo luovuttaa ja keskeyttää kurssin. Mut mennään nyt kattoon millanen koe siellä on!

Iltapäivällä tutkiskelin vähän kämppäasioita. Sain TOASilta tarjouksen, kun niiden piti tarjota mulle vastaavaa asuntoo, kun mikä mulla oli ennen tänne tuloo. Sain kuitenkin vielä kertoo jos olis jotain muita kohteita, jonka haluaisin mielummin, kun tää oli vähän turhan iso mulle. Samaan aikaan äiti ja Hanna kävi mun puolesta kattoon toista asuntoo, ja pitäis sinne nyt runoilla hakemusta jos tärppäis. Kauhee hinku olis jo päästä muuttaan ja järkkäileen tavaroita :D 

Illalla tehtiin vielä Annican kanssa enkun kurssin esitelmää Larry Pagesta ja sen johtamistyylistä. On kyllä niin kätevä keksintö toi Google drive, ei tarvinnut kävellä Annican luo kun työstettiin samaa dokumenttia omista kodeista. Siinä menikin monta tuntia, mutta saatiin se lopulta valmiiks. Sit pitääkin enää harjotella sen esittämistä ja esittää se maanantaina luokan edessä. Jaiks. 

Perjantai 9.1.
Nukuin pitkään ja aattelin, että olisin lukenut talouden kokeeseen koko päivän, mutta ei se taaskaan oikein innostanut. Kävin kaupassa ja alotin kirjotteleen muistilappuja tohon enkun kurssin esitelmään, mutta sitten Annica alko mulle huuteleen että mun pitäis lähtee jo sinne päin tuleen. Oltiin puhuttu, että menisin sen ja Johanin luo illalliselle ja mentäis siitä sit jatkaan pitkästä aikaa Bauhouseen. Laitoin sit itteni valmiiks ja tunnin päästä lähdin käveleen Annicalle. Oli taas ihanan rento ilta, Johan kokkaili meille kanahampurilaiset ja tuhottiin pari viinipulloo. Puhuttiin melkein koko ilta kielistä, kun niitä on niin hauska vertailla. Enkä puhu nyt niistä elimistä, vaan suomen kielestä ja ruotsin kielestä. Meillä on muodostunut jo ihan vitsiksi, että jos joku ei muista enkuks jotain sanaa, niin noi sanoo sen ruotsalaisen käännöksen ja suomalaisen käännöksen saa lisäämällä i:n perään. Ja se menee noin melkein jokaisen sanan kohdalla :D

Yhdentoista aikaan lähdettiin kohti Bauhousea, ja oli mukava nähdä kaikkia tuttuja pitkästä aikaa. Tuli juotua ilmeisesti vähän liikaa viiniä, kun jostain syystä sain taas kauheen itkukohtauksen. Oltiin menty toiseen baariin pelaan biljardia, ja en oikein muista tapahtuko siinä jotain, luultavasti ei, mutta jostain syystä mua vaan alko itkettään eikä siitä sitten meinannut tulla taas loppua millään. Annica lohdutteli mua, ja siinä oli muitakin kavereita ympärillä. Alan oleen jo ihan mestari tossa, ei edes nolottanut, vaan olin vaan kiitollinen tuesta. Hetken päästä lähdettiinkin kotiin, ja kävelin käsikynkässä mun henkivartioiden keskellä koko matkan :D




Lauantai 10.1.
Krapula oli aika jäätävä. Koskahan sitä oppis juomaan tota viiniä sillain sivistyneesti, tuntuu että juon sitä vieläkin samaa tahtia kun kaljaa tai muita mietoja juomia, joten ei mikään ihme että tulee pieniä känni-itkupotkuraivareita. Noh siinä meni hyvä opiskelupäivä sängyssä leffoja kattellen!

Sunnuntai 11.1.
Sunnuntait on mulla nykyään kunnon tehopäiviä. Heräsin aikasin ja aloin valmisteleen englannin esitelmää. Kirjottelin muistiinpanolaput ja harjottelin muutamaan kertaan peilin edessä, sillain että muistin koko esitelmän sisällön. Päivällä aloin tutkaileen vähän Lissabon-juttuja, tutkin että miten pääsen lentokentältä keskustaan ja asunnolle eksymättä. Siinä on aamulla monta tuntia aikaa eksyä, ennen kun pääsee tekeen check-iniä ja ennen kun Heikki saapuu. Latailin myös pari offline-karttaa varoiks ja tutkin Google Street Viewillä lähinurkkia.

Loppuillan lueskelin talouden ja investoinnin kokeeseen, mutta oli jo vähän semmonen olo että turha lukee kun seuraavana päivänä on koe enkä oo tähänkään asti mitään oppinut. Juttelin myös kavereiden kanssa ja pääsin jo täytteleen vähän kalenteriani kevään osalta. Täytyy pikku hiljaa alkaa kääntää ajatuksia Volumin suuntaan, että olis sitten kivuttomampaa palata. Siä on tapahtunut niin paljon kaikkia muutoksia, että mun pää on nyt jo ihan pyörällä.

Maanantai 12.1.
Meillä oli aamusta enkun esitelmä, jonka olin tehnyt tosiaan Larry Pagesta Annican kanssa. Se meni ihan hyvin, mitä nyt vähän sekosin sanoissani, kun vähän jännitti. Sitten oli kolmetuntinen lopputentti, jossa oli kuuntelu-, kirjoitus- ja luetun ymmärtämisen osiot. Se tuntu menevän kans ihan hyvin, en ottanut siitä oikein mitään stressiä, kun aikasemmat arvosanat on ollut niin hyviä, niin tottakai tääkin olis, heh.

Saatiin kokeen aikana pientä äksöniä luokkahuoneeseen, kun siellä pörräs semmonen söpö ainakin neljäsenttinen ötökkä lampuissa ja pitkin luokkaa. Hyh, meen ihan kananlihalle kuin muistelen sitä :/ Kamala, kolme kertaa ampparin kokonen pörisijä lentelee siellä ihan miten sattuu, ja sit kun opettaja koitti suihkuttaa siihen jotain hyönteismyrkkyä niin se vaan sekos ja alko lentään ihan päättömästi (ei kirjaimellisesti). Ihmiset vaan kilju ja juoksi ympäri luokkaa ja hyppi tuoleistaan ylös aina kun se lensi yhtään lähemmäs. Lopulta monen minuutin taistelun jälkeen se lensi avoimista parvekkeen ovista pois. Oli vähän vaikeeta koittaa keskittyä sen jälkeen kokeeseen!

Kokeen jälkeen menin kotiin, söin ja koitin viä vähän lukee iltakurssin tenttiin. Olin saanut taas yhden asuntotarjouksen TOASilta, joten jonkun aikaa meni sitä tutkiessa. Menin tohon talouden kokeeseen sillä mielin, että jätän varmaan tyhjän paperin opettajalle, mutta yllätyin hyvin positiivisesti kun osasin vastata muutamaan kysymykseen. Olin just ennen kokeen alkua käynyt vielä läpi muutamia laskukaavoja, ja tietysti niitä kysyttiin, jee! Ja monivalintatehtäviinkin osasin mielestäni vastata, mutta kun jälkeen päin kyselin muiden vastauksia niin ne oli ihan erit :D Sitten pähkäilin yhden tehtävän kanssa pitkään, kun tiesin etten osaa sitä laskee, kun en ollut ikinä semmosta laskenut tai edes kirjasta lukenut aiheesta. Mutta tarpeeks sitä pyöriteltyäni hokasin, miten laskukaavat menee, ja sain viä oikeet vastauksetkin, kun ne pysty tarkistaan kyseisestä taulukosta!! Vähänkö olin ylpee itestäni :D En usko kuitenkaan, että pääsen kokeesta läpi, koska mulla jäi kolme kokonaista tehtävää täysin tekemättä, joten edes jos kaikki noi tehtävät menis oikein, en kuitenkaan sais 50% oikein koko kokeesta, joten saan hylätyn. Nyyh. 29.1. olis uusinta, voi olla että meen sinne koittaan jos kerkeen vähän enemmän lukeen, mutta eipä mun koulumenestys oo noista opintopisteistä kiinni eli ei haittais vaikka en läpi pääsekään. Toki oon niin paljon uhrannut tolle aikaa, että tuntuu tyhmältä jättää kesken ja luovuttaa...


Maisemia bussipysäkiltä, oli vähän tylsää.

Tiistai 13.1.
Mulla oli herätyskello soittamassa seiskalta vaikka oli vapaapäivä, jotta olis sitten mahdollisesti keskiviikkoaamuna/yönä helpompi herätä (niin varmaan), kun kello soittaa 3.30. Toi ei oo kyllä yhtään ihmisten aika herätä! Mutta ittepähän oon lentolippuni ajan valkannut, niin seuraukset on kärsittävä. Aloin heti aamusta pakkaileen, kun halusin sen pois alta, jotta voin sitten päivällä keskittyä vielä vähän koulujuttuihin. Siinä meni taas ihan tuhottomasti aikaa, kun en meinannut osata päättää mitä otan mukaan. Päädyin sitten lempparipaitoihini, kun oon huomannut ettei reissuissa tuu käytettyä mitään semmosta, mitä ei muutenkaan juuri koskaan käytä. Otin tänne vaihtoon kans mukaan monta turhaa vaatetta, jota en edes Suomessa käyttänyt, eikä niitä sitten täälläkään tullut käytettyä. Kaikki tavarat mahtu hyvin mun käsilaukkuuni, mutta vaihdoin ne kuitenkin reppuun, koska sitä on huomattavasti mukavampi kantaa, varsinkin kun painoo oli yli 5 kiloo. Mun litran minigrippipussi oli niin täynnä etten saanut isoo hammastahnaputeliani mahtuun sinne :D Otin läppärinkin mukaan, jos tulis vähän luettua ens viikon viimeseen tenttiin.

Iltapäivällä aloin tekeen raporttia Information systemsin kurssille. Siinä piti määritellä ongelma, joka liittyy jollain tavalla omaan elämään, ja keksiä siihen ratkasu. Mää tein sen tietenkin mun tän hetken isoimmasta ongelmasta, miten valita sopivin asumisvaihtoehto. Kerrankin koulutyöstä oli jotain hyötyä omaan elämään, kun listasin vaihtoehdot ja hyvät ja huonot puolet ylös ja sit oli helpompi tehdä valintakin :D Tietenkään en tiedä onko mun edes mahdollista saada kyseistä asuntoa, koska se ei riipu musta. Mutta ainakin selkeni omat ajatukset sen suhteen.

Vois varmaan kohta mennä jo nukkuun, että sais ittensä oikeesti kiskottua huomenna ylös :D Oon kyllä varma että en edes nuku ens yönä kun oon niin innoissani ja samalla vähän jänskättää!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti